Författare Ämne: uppdatering firmvere Walkera runner 250  (läst 1330 gånger)

Utloggad [email protected]

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
uppdatering firmvere Walkera runner 250
« skrivet: januari 30, 2016, 02:36:02 PM »
Hej köpte för ett tag sen en helhetslösning från Walkera det är en "race quad med fpv" värkar som en blandning mellan värstingprylar och skräp. modellen funkar jättebra med ett undantag ( elektroniken som styr trottle synkar inte vid avstängd trottle vid uppvarv så startar 2 motorer innan dom andra därav the flipp off deth.Walkera har släppt ett uppdateringsprogram och ny firmvere som man kan uppdatera styrenheten till quaden. mitt problem är att programmet er instalerat och det registrerar quaden med att visa en com port. har försökt med att följa en youtubklipp som skall hjälpa till med dessa svårigheter.har gort som dom gorde ( detta var et tips från Walkera suport )
men quaden vägrar komunisera med datorn ( datorerna har provat flera ) linken mellan quad och program värkar funka för när jag försöker att ladda ned ny firmvere så börjar det att blinka en blå lysdiod i styrenheten ( youtubklippet talar om en grön diod på styrenheten som skall blinka.det gör den ett par gånger när jag sätter i usb sladden ) progresbaren kletrar helre inte i programmet har låtit quaden varit inkoplad i över 45minuter för att se om det håppar i gång. Har even provat med annan usbkabel.

Har några av er på forumet lyckats med uppdatering av firmvere på Walkera runner 250 och hur gorde ni för att lyckas
Lite lång text tyvärr

håppas att jag kan få hjälp :)