Författare Ämne: Sända video från undervattenskamera?  (läst 1027 gånger)

Utloggad RobertRaden

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
Sända video från undervattenskamera?
« skrivet: juli 17, 2016, 10:21:59 PM »
Hej och tack för att jag fick bli medlem här.
Min fråga rör inte FPV fullt ut utan tekniken kring detta. Jag jobbar som biolog och håller på att konstruera en undervattenskamera. Systemet är byggt kring en Canon G40 videokamera som sparar HD film på minneskort och sänder (via en 200 m lång kabel) en lågupplöst videosignal upp till ytan. På ytan används denna video för att dels justera kamerans höjd över botten, anpassa mängden ljus osv. Jag taggar även den lågupplösta videon med en overlay där tid, djup och position skrivs på videon. Denna lågupplösta kopia är viktig dels då den kan hjälpa mig att positionera saker jag ser i det högupplösta videomaterialet men den fungerar även som back-up om nåt går på tok med kamerans minneskort. I vårt nuvarande system har jag en kontrollbox med en video ut. Till denna ansluts en dvr köpt från hobbyking och en skärm. Då jag försöker minska mängden lösa kablar och kontakter så lurar jag på om jag kunde skicka videon trådlöst till "video in" på skärmen. Men vad behöver jag för utrustning och var köps detta? All hjälp jag kan få mottages med största tacksamhet. Allra helst skulle jag vilja streama till en laptop där jag kan se och spara videofilmerna. Detta då jag ändå har en laptop med i båten för navigation.
//Robert